Thursday, 12 June 2014

Simpan dalam hati.

Diamkan diri.

Buat kerja sendiri.

Tak payah tonjolkan diri.

Bina semangat untuk diri.

Senangkan hati.

Ceriakan diri hari hari.

Ya Allah, bantu aku untuk hidup sendiri :')

Tuesday, 10 June 2014

Pekak.
Ye aku dah pekak kan semuanya.
Kau tahu kenapa aku layan kau macam tu?
Kau tahu kenapa aku dah tak tegur kau macam dulu?
Ya. Aku tak se-periang dulu when me with you.
Aku kudungkan tangan aku untuk balas komen kau.
Aku terpaksa rajin kan tangan aku utk balas komen kau. Supaya kau tahu anggapan yg kau buat tu salah.
Aku dah tawar dengan kau.
Aku sayang kau sebagai teman rapat.
Tapi ini yg kau balas.
Sungguh. Tak sangka.

Aku pujuk hati.
Aku diamkan diri.
Aku taknak tegur kau lagi.
Sampai kau jelaskan semuanya padaku nanti.


Sungguh, rasa terkilan masih ada.

Friday, 30 May 2014

NAK DAPAT YANG BAIK........

Nak dapat yang baik,
kita kena jadi yang baik.
Tapi bukan jadi baik hanya kerana itu.
Kerana nanti kamu hanya akan mendapat pasangan yg hanya berpura2 baik.
So, kita kena baik dnegan Allah,
InsyaAllah kita akan dikurniakan dengan yg benar2 baik.
Okay? :)

Thursday, 29 May 2014

Don't let the pain of one reason destroy the joy of all the rest.
Don't judge life by one difficult season. 
Perserve through the difficult patches and better times are sure to come some time or later.


HAMBA

Aku seorang hamba
Aku memiliki hati
Di hati hanya perlu ada Dia, Allah.
Tapi aku lemah
Aku mudah rebah
Dalam beramal, aku lelah
Hingga aku mengalah
Dan lupa pada hakikat
"Bahawa AKU hamba ALLAH"

Aku hidup di dunia
Allah pinjamkan segalanya
Bermula dari Nyawa hinggalah seisi hidupku
Jangan pernah lupa hakikat,
Aku masih HAMBA.

Wednesday, 28 May 2014

Hati.

Semoga kau tabah dan kuat.

Bukan untuk hari ni.

Tapi untuk setiap hari.

Pertemuan itu menjadi suatu bererti
Dikala diri menepi untuk warna warna hati
Ruang ruang jiwa hanya untuk Maha Kuasa
Syair syair cinta tercipta karna dia

Kupu-kupu cinta
Terbanglah tinggi menuju jalanNya
Hinggaplah engkau dibunga yg indah
Terbang  bersama hembus angin cinta
Ya Rabbi,
Tiada lain hanyalah namaMu
Satukan cinta ini dalam bingkai
Untaian redhaMu.

Sesuatu yg ditunggu.

Telah aku tutup rapat besi hati aku.
Telah aku matikan semua suis bunga cinta aku.
Tiada erti cinta dunia kalau kita hidup tanpa cinta dari yg Maha Esa.
Aku biarkan diri aku jatuh.
Aku biarkan diri aku yg salah.
Agar aku belajar dari hati yg parah.

Dia mungkin memori terindah aku.
Tapi dia juga memori hitam yang aku genggam.
Bukan kerana aku dendam.
Tapi untuk aku menyulam semangat yg hilang dek penipuan dia yg amat kejam.
Telah aku keraskan hati ini.
Cinta terbuka hanya untuk yg Maha Esa.
Tiada lagi untuk yg bernama PERWIRA.

Suatu hari nanti.

Akan aku lihat mereka bersanding.
Tapi.
Dalam keadaan yg jauh.

Yes. One day.

Tuesday, 27 May 2014

Lepas satu satu aku jumpa.
Asal balik, ada je benda yang aku jumpa.
Aku penat. Aku tak sakit. Tapi penat.
Apa ke susah beno nak jujur dengan aku.
Aku dah tahu lah.
Jangan cakap belit dengan aku. Ye, aku tahu kau pandai tengok orang menipu.
Tapi kau menipu kau tak pandai tengok pulak.
Jangan cakap serupa keling boleh?

Jangan kau cakap sabar dalam diri kau kalau kau sendiri masih mencarut dekat laman sosial dan dalam hati kau.
Penat kau bersabar tapi dalam hati masih tidak sabar. Masih mencarut.
Aku tahu kau sangat licik.

Stop jadi ayu dalam licik, Bitch.

MOVE ON

Moving on.
If you have a dream, protect it.
Because I lose it already.

Some of you already know that is hard to change your happiness life from sorrow but in process of move on youre gonna face many kind of disappointmen, a lot of failer, and all of pain. The moment went you fall down deep to the ground, don't give up praying as you wish things to be. Create a new dream with a new life.

Forgive me if I'm not the sweet perfect person that you expected. Everything happens have a reason and I guess I'm not good for you because you deserve better more.

Ego is just like a dust in the eyes.
Without clearing the dust, you can't see anything clearly.
So clear the ego, and see the world.

Goodnight and sweet dreams.
You.